14.2.06

DIMARTS 14 DE FEBRER DEL 2006
Avui és Sant Valentí. Com diu la nostra becària Carlanova, ens posa més el Jordi que el Valentí però en general ens agrada pensar en l'AMOR cada dia. Què està passant?


QEP SANT VALENTÍ. Enquesta de desamor.
LYCOS EUROPA ha fet una enquesta entre els seus usuaris per saber com reaccionen les persones davant d’un trencament inesperat i determinar si la venjança és o no una opció freqüent sobretot en un dia com el d’avui. Un 14 per cent dels ciutadans de l’Estat volen REBENJA cap als exs- nòvios i exs-nòvies. Un 52 per cent ho han pensat però no han fet rès. En el rànquing comparatiu de resultats entre països. Els danesos, els britànics i els francesos volen més venjança que no pas els espanyols. Entre les coses que es fan per ràbia amb una persona que t’acaba dfe de deixar és anul·lar les targetes de crèdit i posar un anunci de contactes a un diari.

QEP SANT VALENTÍ. Les dones han de cuidar el seu cor.
Els problemes de cor són la principal causa de mort entre les dones del món. Avui comença una campanya mundial per consciencar sobre les malalties cardiovasculars.
Segona la Federació Mundial del cor, amb una vida més sana es podrien reduir fins a la meitat aquests casos mortals. Els problemes del cor superen els casos de càncers, SIDA, Malària i tuberculosi.
La campanya que comença avui porta per lema DE VERMELL PER A LA DONA i anima les dones a aprendre a cuidar el seu cor. Els sis grans factors de risc són la pressió arterial alta, el colesterol, el consum de tabac, la inactivitat física, el sobrepes i la diabetes. La recomanació. Fer mitja hora d’exercici al dia com a mínim, dieta equilibrada amb cinc fruites i hortalisses al dia, beure aigua i evitar grasses saturades. La campanya es fa a tot el món. A Espanya hi haurà alguns aparadors de grans centres comercials decorats de vermell.

QEP SANT VALENTÍ. La festa de les carícies
Conèixer la mitja taronja a través d’internet ja no és tendència és una pràctica habitual , imposada i ben normal entre els soltres. Hi ha molta oferta a la xarxa.
L’últim crit alhora de conèixer noves experiències són les CUDDLES PARTIES. Les festes de les carícies i les abraçades.

Els participants paguen per donar i rebre petonets, abraçades, mimos i bones paraules però sense passar-se mai de la ratlla. No hi ha sexe. Les coses es queden en un contacte humà de carinyo. La moda va començar als Estats Units però ja hi ha Cuddle parties a Amsterdam, Berlín i Brussel·les.
La trobada surt de la idea que la societat és cada vegada més freda i individualista i moltes persones necessiten aquest carinyo, aquesta escalfor. Necessiten afecte sense arribar a ser sexe. Es paguen 15 euros per aquestes trobades de dues hores.
Els participants han d’anar amb un pijama còmode que no es poden treure mai. Les regles són basant estrictes. Abans de fer una carícia o donar un petó s’ha de demanar permís. La gent pot portar peluixos i coixins. No es pot veure alcohol. Els que tenen parella han de dir-ho abans.

QEP SANT VALENTÍ. Les insòlites tradicions xineses.
- Un dia com el d'avui es produeix, diuen, un autèntic tràfic de solters. Respon a una tradició mil·lenària i rural en la que l’amor és el que menys compte. Uns 500 pares desesperats es reuneixen en parcs amb anuncis d’informació bàsica sobre els seus fills encara solters. La informació més important és el sou que cobren. En molts casos els propis fills no saben que els seus pares els estan buscant parella. En concerten una cita. Segons els pares, els seus fills no tenen temps de trobar parella i estar solter a partir dels 30 és a la Xina una situació inquietant
Mentrestant a les llars, els joves busquen parella a través d’internet.
- Han construït una Gran Muralla artificial perquè la gent faci graffitis amb frases romàntiques i evitar que ho facin sobre la pedra real com era tradicional.
- Una de les coses que s'imposen entre els que tenen més diners a la Xina és regalar una operació de cirurgia estètica a la parella. Mal gust!

QEP BUTXACA. Els diners fan la felicitat?
1) Una investigació feta per l’economista del Haverford College, MARTIN BAL, diu que ELS DINERS FAN LA FELICITAT. Això es contradiu amb altres escoles i enquestes fetes.
L’última enquesta Mundial de Valors que s’ha fet a 42 països ha arribat aquesta conclusió tan materialista. L’economista diu que tenir més diners que els veïns, els amics o els companys de feina influeix molt sobre el benestar psicològic de les persones. ELS DINERS FAN LA FELICITAT si els comparem amb el pròxim, seria
De totes maneres a la meitat de la gent que tècnicament té cobertes les necessitats bàsiques, no aconsegueix la felicitat amb més diners.
2) Paral·lelament la Universitat de Deakin -Austràlia- ha publicat un estudi en el que es fa palès que els habitants dels barris més acomodats de Sydney es consideren els més disortats del país, per contra, habitants de zones més deprimides d´Austràlia consideren la seva vida prou satisfactòria.
Per fer l’estudi s’ha preguntat a unes 23.000 persones de tots els indrets i assegura que els diners només serveixen de conssol a persones amb nivell de renda molt alt.
Mentre no hi ha grans diferències de benestar les zones més 'felices' tenen baixa intensitat demogràfica, més gent que passa dels 55 anys, més dones, més casats i menys desigualtat en els ingressos. L'avaluació del grau de 'felicitat' que ha utilitzat l'enquesta ha estat comparant els nivells de vida, de salut, de relacions, de seguretat, d'integració en la comunitat, de les satisfaccions professionals i de la previsió de futur que percep l'interessat.

QEP TENDÈNCIES. Nou look del Ken per reconquerir la Barbie
La marca Mattel s’actualitza. Ken canvïa de look perquè Barbie li doni una segona oportunitat vol tornar amb la Barbie. El nou look de Ken s’inspira amb l’actor Orlando Bloom. Ha endurit la seva imatge. Ara és un jove amb caçadora de motorista i texans, té més muscles i li encanta la música de jazz de Norah Jones.
El responsable de la imatge d’artistes com Jennifer López i Johnny Deep, PHILLIP BLOCH, és ara el creador del nou Ken. L’anunci de separació va ser el febrer del 2004. El 2005 va ser un any complicat per la companyia. No es van vendre massa Barbies. La competència és brutal. Són tendència les BRATZ, molt més modernes. Van ensenyant el melic, pantalons caiguts sota cintura i uns llabis carnosos, al més pur estil Angelina Jolie. Només fa cinc anys que són al mercat i ja superen les vendes de Barbie que en porta 50. Els últims temps Mattel ha intentat supera la crisi. El 2003 van llançar al mercat unes nines de Hip Hop. Es deien FLAVAS però van tenir tant poc èxits que amb un any ja eren fora. Intenten reflotar venent pijames, sabatetes de taló, pel·lícules, estoixos i bicicletes. Tot molt rosa i en aquesta cas sí que funciona.

QEP TENDÈNCIES. Quan s’imposaran les faldilles per home?
S’ha intentat diverses vegades però al carrer no acaba de cuallar. El màxim que hem vist algun moment és una actuació de Miguel Bosé amb faldilla a principis dels noranta. Ara la Setmana Internacional de la Moda de Madrid, Cibles, Ho està intentant. Ha inagurat la mostra 'Hombres en falda' on es reivindica l'ús d'aquesta peça al vestidor masculí. Fins al 2 de març, el centre cultural Casa de Vacas del parc del Buen Retiro acull la mostra -oberta al públic- que reuneix 75 faldilles masculines creades per grans noms de la moda nacional i internacional. Per rescatar aquest paper, fins a quaranta dissenyadors nacionals com Francis Montesinos, Custo Barcelona, Victorio i Lucchino, David Delfín o Amaya Arzuaga han aportat les seves creacions. Algunes peces estan pensades exclusivament per la mostra i altres ja són a les col-leccions de Gaultier, Galliano, Kenzo o Cavalli.

QEP TECNOLOGIA. Última hora del DOMINI PUNT CAT.
El registre de dominis .cat arrencava ahir a les cinc de la tarda amb el flamant resultat de 400 sol·licituds en la primera hora, tot i que dels 15 registradors autoritzats només cinc van funcionar des del primer moment. Les noves adreces començaran a ser visibles a mesura que es difongui per la xarxa el seu DNS.
Tant els ajuntaments catalans, un total de 946, com els 1.000 dominis corresponents als principals serveis i marques corporatives de la Generalitat entren en aquesta fase de llençament, que s'estendrà fins al 20 de febrer. Mentre que en el cas dels consistoris serà l'Administració Oberta de Catalunya l'encarregada de finançar la migració al .cat i realitzar les gestions pertinents, el Departament de Presidència serà qui coordini el procés per a les webs del Govern català.

QEP TECNOLOGIA. EL present de la Generalitat presenta demà el seu bloc.


Les tecnologies més presents en general al Congrés mundial de Barcelona són aquestes:
La transmissió de video, l’accés a internet d’alta velocitat des del mòbil i la relació total a partir d’ara entre el mòbil i la televisió.

- Una de les grans novetats és la tecnologia HSDPA, Hight Speed Data Packet Access per a descarregar coses de pes a través del telèfon mòbil. S’arriba als 14 Megabytes per segon. Les primeres aplicacions ja es vendran el segon semestre d’aquest any a Catalunya.

- Feia dos anys que intentava participar al congrés i ara gràcies a la celebració a Barcelona LLEIDA. NET hi ès.Presenta un programa que permet l’enllaç ordinador- mòbil. Es diu mòbil SMS Virtual, es tracta d'un programari millorat de la versió 4.0 de l'"SMS Massiu" que permet enviar i rebre missatges de text, imatges, música, veu i vídeo des d'un PC a telèfons mòbils. D'aquesta manera, es crea una plataforma tecnològica de comunicació que possibilita l'enviament i recepció de tota mena de missatges de manera instantània entre ordinadors i telèfons mòbils. El Mòbil SMS Virtual inclou, entre altres, les funcions d'importació i exportació de dades per gestionar l'agenda; així com eines multimèdia com ara aplicació per a disseny de logotips o fotografies. Aquest programari es troba disponible en deu idiomes: català, castellà, anglès, francès, alemany, portuguès, italià, rus, xinès mandarí i àrab.A l’agenda del dia d’avui.

- VODAFONE i MOTOROLA. Llançaran conjuntament un sistema de correu electrònic mòbil.

- MOTOROLA i MICROSOFT. Estudien donar més opcions als aficionats de la música al mòbil. Els Motorola començaran a integrar el Windows Media que ja tenen alguns ordinadors. L’acord permetrà als usuaris accedir al contingut des d’una selecció més àmplia d’arxius de música en línia de tot el món.

- AMENA ha presentat un sistema de descàrrega d'alta velocitat des del mòbil a ordinadors portàtils i també el sistema 'push to talk'. El nou servei per a empreses PUSH TO TALK funciona de forma similar a un walkie-talkie. Un grup d'usuaris definits prèviament poden parlar simultàniament i només apretant un botó.

- Agenda 3GSM. A les onze del matí es presenta la nova tecnologia de transmissió de vídeo, àudio i contingut multimèdia, DMB (Digital Multimedia Broadcasting) a dispositius mòbils. Es farà aquest matí una prova pilot d’aquest sistema de televisió en aparells portàtils. S’emetran en directe els canals TV3 i 3/24 de Televisió de Catalunya a través del múltiple DAB (Digital Audio Broadcasting). Els fabricants Samsung, LG Electronics i Perstel posaran a disposició dels assistents al congrés receptors mòbils per veure els continguts emesos.

QEP NOMS PROPIS
LUCIANO PAVAROTTI
El professor d’història de la música i crític musical ROGER ALIER acaba de publicar una biografia sobre el tenor italià que descobreix els detalls més apassionants de la seva trajectòria vital i professional. 'Pavarotti. El artista y el hombre' (Edicions Robinbook) rememora la vida del tenor des dels seus inicis musicals a Màntua i el seu debut el 1963 amb 'La Bohème' de Puccini. L'autor, que coneix personalment Pavarotti, ha extret amb precisió infinitat de detalls de la vida del tenor que despertaran l'interès del lector i ha revelat també les riques contradiccions del caràcter de l'intèrpret, fort i agressiu però a la vegada serè i discret. Pavarotti, que ha portat el seu nom a tots els racons del món, s'ha convertit en el tenor més popular de la segona meitat d'aquest segle i ha protagonitzat dotzenes de gravacions, vídeos i DVD, d'òperes i concerts.

DICK CHENEY
El vicepresident nordamericà va ferir el cap de setmana i diuen de forma accidental amb un tret d’escopeta un home. Estava en una cacera de perdius a Texes.
L’home ferit té 78 anys. Va rebre diverses perdigonades d’una escopeta de caça.
Cheney volia disparar un ocell. EL vicepresident s’ha presentat a l’hospital amb un advocat. El ferit evoluciona bé.

QEP CITES
- Concert de Lichis a la sala Luz de Gas de Barcelona.
Avui concert en solitari i com a cantautor del líder de la Cabra Mecànica, LICHIS.
MIGUEL ÀNGEL HERNANDO ha dit a Barcelona que el seu desig és que després del pròxim disc de La Cabra Mecània deixi el grup i començarà una nova etapa en la seva carrera artística. Avui farà un concert acústic a la Sala Luz de Gas inclòs al Barnasants.
A la roda de premsa de presentació deia que treurà un disc més amb la Cabra i després ho deixarà. Diu que després de 12 anys està cremat i ja comença a fer olor.
El compositor de La lista de la compra o No me llames iluso reconeix que cada vegada li sembla "més difícil sorprendre's a sii mateix". Diu: "He de reinventar-me i aconseguir un idioma propi".
El músic, que actualment viu a Terrassa,ha lamentat el treball promocional que la seva companyia discogràfica -Dro- ha dispensat al grup i l'ha qualificat de "nefasta" en la selecció de senzill i d'oferir una "imatge distorsionada de la meva manera de ser".

QEP TELE
DEBAT
Les universitats de periodismes estan immerses en un debat sobre la tendència que s’intueix de fer d’un INFORMATIU un ESPECTACLE.
Dos estudis diferents de l’àmbit universitari adverteixen aquesta tendència a les televisions d’àmbit estatal on comencen a predominar els succesoss i la crònica rosa.
Remarquen que la televisió públic no remarca tant els valors de l’agenda popular i sensacionalista.Un estudi porta per títol LA HUELLA ES EL MENSAJE. Apunta que les notícies actuen com a avantsala d’altres programes i això provoca que es redueixin les notícies periodístiques de referència.
El sensacionalisme ja s’ha imposat als informatius nordamericans.
El professor de periodisme de la Universitat de Màlaga Teodoro León Gross, ha fet un estudi titulat 'La agenda de los noticiarios' en què critica el fet que els informatius entrin al camp de l’entreteniment. Diuu que els informatius posen a prova la seva imatge en aquests espais.

PROGRAMES
DAVID CIVERA ha guanyat la segona edició del MIRA QUIEN BAILA!.
S'ha imposat a Pablo Martín i Belinda Washington. Ha aconseguit el 61 per cent dels vots. Destinarà els 60.000 euros del premi a una ONG dedicada als malalts d'Alzheimer.
Participants de la tercera edició de Mira quien baila! a partir del 20 de febrer:
- La cantant Rosa López, guanyadora d'OT 1
- Milene Domínguez
- Emma Ozores
- Manolo de la Calva (Dúo Dinámico)
- El nadador David Meca
- L'actor Pedro Reyes
-El model Michel Olivares (concursant del "Gran Hermano 3" mexicà).

INTERNACIONAL
OPHRA WINFREY acaba de firmar un contracte de tres anys per 55 milions de dòlars per tenir un propi canal de ràdio dins el servei digital.
El nou projecte comença el setembre i es dirà OPRHA I AMICS.
Entra al canal digital XM. Aquest canal digital i el SIRIUS han entrat en una compètència per aconseguir la millor oferta i això provoca aquests contractes multimilionaris a la ràdio.