13.2.06

DILLUNS 13 DE FEBRER DEL 2006
Avui si teniu mala lluna és normal. Hi ha lluna plena.

QEP IMATGE. Aquesta és la imatge del dia.
És una foto del fotògraf canadenc de Reuters Finbarr O'Reilly. Ha guanyat el premi World Press Photo 2005.
És la mà d'un nen que tapa els llavis de la seva mare a la porta d'un centre d'alimentació d'emergència en plena crisi humanitària a Níger.

El document gràfic, que vol reflectir la fam del Tercer Món, ha rebut la consideració de la millor imatge publicada a la premsa durant el 2005. El seu autor rebrà un premi en metàl·lic de 10.000 euros durant una cerimònia que se celebrarà el proper 23 d'abril a Amsterdam.

QEP TECNOLOGIA. ESPECIAL 3GSM WORLD CONGRESS. Les dades.
S'ha de tenir en compte que és un saló per professionals però repercutirà molt a Catalunya ( deixarà uns 100 milions d'euros a l'economia catalana) i en informacions sobre telefonia mòbil que es generaran.
- La GSMA, organisme que impulsa el Congrés, espera l’assistència de 50.000 visitants, 16.000 més dels que van assistir el 2005 a Cannes.
- Està previst que el de 2006 sigui el Congrés amb més èxit. És el vintè.
- Agenda: Avui es debatrà al Palau Nacional amb 250 executius d’alt nivell l’estratègia pel sector per aquest any.

QEP TECNOLOGIA. La representació catalana al 3GSM WORLD CONGRESS.
- Activa Multimedia, que desenvolupa aplicacions per a la televisió, per exemple Sam, l'home del temps virtual;
- Genaker, impulsada per investigadors de Nokia quan la multinacional va deixar Barcelona i que actualment és un dels centres externs de R + D de la companyia finlandesa;
- Tempos 21, responsable de la tecnologia que permet de saber la freqüència de pas dels autobusos de Barcelona.
- Futurlink, premi IGC a la Innovació Digital del 2005;
- SIT SMS, capdavantera en integració de la missatgeria SMS a internet i a la telefonia mòbil;
- Daem Interactive i Vida Software.
- Mier Comunicaciones, una companyia de hardware amb seu a la Garriga que treballa per l'Agència Espacial Europea i la NASA, entre altres clients importants.
- Lleida.net, Fractus, South Wind, Jabra, Arena Movil i Rymsa, presentaran les últimes novetats al 3GSM.

QEP TECNOLOGIA. Dia important pel DOMINI PUNT CAT.
Avui dilluns, 13 de febrer de 2006, a les CINC EN PUNT DE LA TARDA, es dona el tret de sortida de la fase I del període de llançament dels dominis .cat. Així, després dels ja reservats per la Fundació puntCAT, començaran a aparèixer els primers dominis .cat. En aquesta fase són per Universitats, escoles, mitjans de comunicació, escriptors, clubs esportius, casals catalans, institucions catalanes o museus.
S’ha d’accedir a un llistat de categories, que es trobarà a www.domini.cat/fase1.pdf i escollir el codi que correspongui.
Llavors, caldrà triar un registrador autoritzat i registrar el domini en aquest registrador. A continuació el domini passarà a la Fundació, qui n'haurà de verificar les dades. La Fundació preveu que cap a les vuit del vespre ja seran visibles els primers dominis PUNT CAT ACTIUS. El 20 de febrer s'obriran les fases II i III.
Més informació clicant AQUÍ.

QEP HÀBITS. Els homes es depilen més del què sembla.
Segons una enquesta cobre hàbits de bellesa i depilació masculina, un 66 per cent dels homes s’ha depilat alguna part del seu cos alguna vegada.
És un estudi fet a Espanya per Philips.
- La zona que els agrada més depilar-se als homes espanyol és la zona pública. Un 22 per cent reconeix que s’ho faria per resaltar el tamany del seu membre.
- La segona zona preferila és el pit però són les axiles el què els fa més ràbia.
- El 57 per cent diuen que els encantaria no tenir pèls al cos. D’aquests, més de la meitat asseguren que anar depilat és més modern, més estètic i més higiènic.
Però què diuen les dones de la depilació masculina?
Rès de l’home com més pelut millor
El 80 per cent diuen que un excés de pèl és antiestètic i desagradable.
El pèl a l’espatlla és el pitjor segons les enquestades.
Rànquing: Els espanyols són els que es depilen més. Els italians els que menys.

QEP INSÒLIT. Un Restaurant que llança l'àpat als clients.
Es jutjava la mort d’un home en un restaurant japonès que tenen per costum llançar gambes als clients. Ara un tribunal de l’Estat de Nova York ha decidit que aquest costum no va desencadenar la mort d’un client. La vidua demanava una indemnització de 16 milions de dòlars i argumentava que el seu marit de 47 anys es va fer mal al coll quan intentava esquivar una gamba. Això el va lesionar i li va provocar una infecció que li va provocar la mort 11 mesos després. El jutje ha tret responsabilitats al Restaurant que continua amb aquesta pràctica. Ho fan copiant una escena d’una pel·lícula de Jackie Chan. Els cuiners llançan el menjar als clients. El que tiren més són gambes calentes.

QEP TENDÈNCIES. El poder de la generació Y.
És aquella generació que creix amb internet. L’última gala dels Grammy ha demostrat la pèrdua d’impacte al món de la música de la cerimònia. L’audiència de la gala a la CBS va ser d’uns 17 milions de persones, una xifra inferior a la del reality de la Foc AMERICAN IDIOL. És la pitjor dada des que es retransmeten. El 1984 quan Michael Jackson estava al seu màxim esplendor van veure els Grammy uns 50 milions d’espectadors. Els especialistes diuen que els hàbits en el consum de la música han canviat molt amb la generació Y. Aquesta generació ja té altres mitjans de consum de música i no està tan pendent de cerimònies com aquesta. Els de la generació Y sempre han tingut accés a internet per comprar o piratejar música i estan a les comunitats virtuals d’intercanvis. No és tan sensible a la influència de programes d’aquest tipus. Un exemple d’aquesta tendència és el portal myspace.com en el qual els internautes comparteixen passions i opinions musicals.
Això més els blocs i els fòrums fa que neixi una generació neta que ignora els circuits més comercials i publicitaris. D’aquí, per exemple, va sortir l’èxit de dues bandes que encara no tenien ni editat un disc. Els britànics ARCTIC MONKEYS i els nordamericans CLAP YOUR HANDS SAY YEAH.

QEP TENDÈNCIES. Els futbolistes com a ídols dels joves.
Els futbolistes són cada vegada més els grans ídols dels més joves. Les grans marques ho saben. Avui unes cent persones, la majoria nois i noies, soparan aquest vespre al Restaurant Foster’s Hollywood de Madrid amb el jugador de l’Atlètic de Madrid, FERNANDO TORRES. Es tracta d’un acte organitzat per Pepsi i aquest restaurant de cuina americana. El davanter matalasser repeteix per segon any consecutiu aquesta iniciativa. Les cent persones que van al sopar són les que han guanyat el premi LA GRAN CENA a través d’un sorteig. Soparan i tindràn l’oportunitat de saludar Torres i fotografiar-se amb ell.

QEP TENDÈNCIES. Vestir-nos a través d’internet.
És molt nou però poc a poc s’imposarà. Si la venda per catàleg a l’Estat Espanyol amb revistes com VENCA ha tingut èxit, la venda per internet arrasarà aviat. Marques com la REDOUTE es perfeccionen cada vegada més pensant articles que no els trobem habitualment amb imatges i talles per tots els gustos. T’ho envien a casa en menys d’uan setmana. Ara Mango ha anunciat la cració de la seva primera botiga virtual als Estats Units. De moment veuen el potencial enorme que té. La directora del departament de comerç electrònic de la companyia, Elena Carasso, diu que l’hàbit de comprar roba a través de la xarxa està molt més avançat.
La novetat és que el lliurament per les comandes d’internet s’entregaran a domicili dins una bossa de tel·la fet expressament.
Les compres als Estats Units podran fer-se a través de la direcció http://www.mngshop.com i, si es compleixen les expectatives de l'empresa, la seva posada en marxa suposarà un augment del 30% de la xifra de negoci en línia de Mango.

QEP BUTXACA. Alguns pàrquings no cumpleixen la llei i arrodoneixen el preu
La Federació de consumidors Facua ha denunciat 68 parquings per aplicar l'arrodoniment a l'alça en les seves tarifes, la majoria per cobrar l'hora sencera quan el temps que hi havia estat el vehicle era inferior.
De l'enquesta realitzada per l'entitat se'n desprèn que un 81 per cent dels parquings continua amb aquesta pràctica abusiva que vulnera la Llei General de Defensa de Consumidors i Usuaris. Tot i així, es dóna el cas que molts d'aquests aparcaments són de titularitat municipal i apliquen tarifes contràries a la legislació.
Entre els 68 denunciats n'hi ha set de Barcelona ciutat, un de Cornellà, dos de l'Hospitalet de Llobregat i un de St. Boi. Els aparcaments cobren una mitjana de 1'32 euros l'hora, el més car cobra 2'20 euros i el més barat 0'50 euros.

QEP BUTXACA. L'emancipació dels joves per causes econòmiques i sociològiques?.
Segons un estudi del Consell Superior d’Investigacvions Científics, el 60 per cent dels joves de tot l’Estat de 25 a 30 anys i amb feina, continuen vivint a casa els pares. Els joves diuen que hi estan perquè tenen dificultats per accedir a la vivenda. Els preus del mercat immobiliària més la situació laboral precària serien els principals motius. Segons un informe de la UGT, la taxa de temporalitat dels joves a Espanya és del 65 per cent, la taxa europea més alta.
La majoria enlloc d’optar pel lloger, prefereixen quedar-se a casa els pares i estalviar per una futura compra. Alguns especialistes apunten que els motius són sociològics i no econòmics. Diuen que s’hi queden per comoditat. Els pares són tan permisius en horaris i en els costums dels fills que poden portar una vida independent dins la casa. Si comparem aquest hàbit amb la resta d’Europa veiem que efectivament Espanya is diferent. L’edad mitjana per independitzar-se a Espanya és de 28 anys. En canvi la mitjana europea és a 22 anys.

QEP NOMS PROPIS
LINDA
És la mare de KATE MOSS.Ha decidit fer un canvi a la seva vida i dedicar-se a fer de model. Els últims temps li han vingut tantes ofertes de treball que s’ho ha repensat i s’hi dedica. Té 56 anys i diu: Personalment crec que soc una mica vella però m’afalaga tenir tantes ofertes. De moment ja ha desfilat per les marques ETA i M&S.

MARLON BRANDO
Un llibre que està a punt de sortir indica que l’actor va tenir relacions amb artistes de tots dos sexes: homes i dones.
Es tracta d’una obra de l’escriptor Darwin Porter que s’atraveix a posar noms i cognoms aquestes relacions de Brando.
Parla de Burt Lancaster, James Dean, Laurence Olivier i Montgomery Clift

MADONNA
A Polònia, la portada d’una revista porta polèmica.
Es tracta d’una Madonna religiosa en un collage amb la cara de la Madonna cantant. Els catòlics ho han trobar irreverent i demanen la retirada de larevista.

EL SUEÑO DE MORFEO
Segons el portal los40.com, aquest dijous presentaran a Madrid una versió en castellà del I WILL SURVIVE de Gloria Gaynor.Han adaptat el tema i l’han rebatejat com a TÓMATE LA VIDA. La cançó serà el tema central de la nova campanya publicitària de Cruzcampo. També aquesta setmana, el grup rebrà el Disc de platí per les vendes del seu últim disc.

QEP CITES
- LLUíS LLACH. El cantautor català ha esgotat les entrades per a la sèrie de concerts a la Sala Apolo de Barcelona aquest mes de febrer per presentar l'espectacle 'i.' i ha programat tres dates més entre el 25 i el 27 de març, les entrades per a les quals ja són a la venda.

- Al Barnasants avui una proposta interessant i curiosa alhora.
A Luz de Gas avui actuació del cantautor basc MIKEL URDANGARÍN presenta el seu espectacle DANA. És un cantautor format com a bertsolari, l’improbitzador de rimes a capella. És a Luz de Gas a partir de les deu de la nit. L’entrada costa 15 euros.
- La Passarel·la Cibeles obra avui les seves portes i fins divendres. Les desfilades comencen a les onze del mató amb la marca LEMONIEZ que presenta la seva col·lecció de tardor-hibern. Després FRANCIS MONTESINOS, ÀNGEL SCHLESSER, ÀGATHA RUIZ DE LA PRADA i ELIO BERHANYER. La novetat més important és que s’amplien a cinc els dies de desfilada. Destaca la tornada a Cibeles de LYDIA DELGADO i VICTORIO i LUCCHINO. Desfilaven fins ara a la desapareguda Gaudí
- Discos que s’editen avui
Tots són cantautors internacionals
1)El quart disc de BETH ORTON, cantautora britànica. Es titula COMFORT OF STRANGERS
2) El debut en solitari de TARA BLAISE. Es titula DANCING ON TABLES BAREFOOT. És una jove cantant irlandesa que surt apadrinada per John Hugues i després de passar per diversos grups.
3) Un regal de JAMES BLUNT. Edida CHASING TIME. És un CD I un DVD en directe.

- Al 3GSM WORLD CONGRESS, dimecres 15 de febrer a les 21:00 CRAIG DAVID en concert.
QEP TELE
Avui final d’aquesta etapa de MIRA QUIEN BAILA. Els tres aspirants són BELINDA WASHINGTON, DAVID CIVERA i PABLO MARTÍN. El dia 20 de febrer, dilluns de la setmana que ve entren nous concursants. RONALDINHA, ROSA i altres sis famosos.

PROGRAMACIÓ
"Mi gran boda griega" a Antena 3 i "Lo mejor que le puede pasar a un cruasán" a Versión Original de La 2 i sense publicitat.

POLÈMICA
Realment el fenòmen OPERACIÓN TRIUNFO ha anat més enllà del terreny estrictamen televisiu en alguns països. Els islamistes algerians han guanyat la guerra a OT.
La televisió pública ha retirat la versió àrab del concurs arran de les pressins dels sector més conservadors. Acusaven l’espai d’atemptar contra les tradicions i la cultura musulmana.

LA SEXTA
- Publicitat: L'agència publicitària Sra. Rushmore, autora de memorables campanyes com les del Club Atlético de Madrid, Coca-Cola, ING Direct i Sanitas, es farà càrrec del compte de publicitat de La Sexta i portarà a terme el seu llençament
- Sèries: Ha comprat els drets de tres telesèries nordamericanes que han destacat durant la temporada televisiva de 2005: Commarder in Chief, The E-Ring i Surface. Aquestes han aconseguit més de 10 milions d'espectadors setmanals de mitjana cadascuna als Estats Units d’Amèrica (EUA). Commander in Chief mostra la vida d'una vicepresidenta dels EUA que assumeix el càrrec després de la inesperada mort del seu antecessor. La sèrie ha enganxat més de 14 milions de teleespectadors a l'ABC i l'actriu protagonista, Geena Davis, ha obtingut un Globus d'Or a la millor interpretació femenina.
- Fixatge: YOLANDA VÁZQUEZ fixa per LA SEXTA.
És la presentadora del Diario de Patricia els últims tres estius. Presentarà un talk show de parelles. JUIDIO DE PAREJAS. És un producte de Boomerang TV, té Salsa Rosa o El Diari de Patricia. És la primera productora espanyola que treballarà per la SEXTA sense ser-ne accionista.De què va JUICIO DE PAREJAS?Abordarà els problemes de relació de dues parelles que hauran de convèncer un jurat popular, al públic i l’audiència de qui té raó. AL final un jurat popular imparciar que serà al programa de foram estable dirà la sentència que NO serà vinculant.