7.12.04

Dimarts 7 de Desembre de 2004. Un cop més arribem a la conclusió que tots ens comportem com un ramat de bèns. Ho experiemntàvem ahir en la nostra pòrpia pell provant de bellugar-nos entres les masses de gent que va sortir al carrer per comprar, comprar i comprar... Què està passant?

Salut 1. Segons un estudi publicat per la revista Plos Medicine, dormir menys de 8 hores augmenta l'índex de massa corporal: augmenta la gana i afavoreix l'obessitat.
Les poques hores de son redueixen el nivell de leptina, hormona encarregada d'inhibir la gana i regular el consum d'energia. Per contra, augmenta la grelina, hormona que estimula la gana, la producció de greix i el creixement corporal.
L'estudi ha analitzat, des de 1989, 1.024 adults en condicions de vida normals. El 74%, que dormien menys de 8 hores diàries, van experimentar aquests canvis.

Salut 2. La sobrenutrició i la seva conseqüència, l’obessitat, seran un dels problemes sanitaris més grans de la societat d’aquest segle. Ho diu el doctor Benjamín Caballero, professor de Pediatria, Nutrició i Salut Internacional de l’Universitat de Baltimore (EUA).
Es preveu que l’any 2021 tota la població dels Estats Units podria patir excés de pes, de continuar com ara. I Espanya, malgrat la dieta mediterrània, imita cada cop més els patrons de conducta dels Estats Units.
Els nens estan a temps de prevenir el sobrepes. S’ha d’aprofitar la seva forma intel·ligent de menjar: un nen, per molta quantitat que tingui al plat, només menjarà fins a fer passar la gana. Els adults, com més menjar se’ns ofereix, més en mengem. Per això, en els últims anys han crescut les racions als restaurants.

Conducció. Segons una enquesta elaborada per la companyia Línea Directa Aseguradora, més de la meitat dels espanyols (el 60%) no saben què és el carnet de conduir per punts.

- Menys del 40% dels conductors enquestats coneix les dades més bàsiques d’aquest nou sistema que la Direcció General de Trànsit engegarà abans de l’estiu.
- Un 31,5% va dir que n’havia sentit a parlar.
- Els homes van demostrar estar més ben informats sobre el carnet per punts que no pas les dones (un 33,1% d’homes envers un 17,2% de dones).

La majoria dels enquestats consideren que aquest projecte és un bon instrument per augmentar la segureta viària.

Internet 1. Lycos ha suspès la campanya engegada el passat 1 de desembre, sota el títol de “Fés l’amor, no l’spam”, i amb l’objectiu de tornar la pilota als llocs web creadors de correus escombraria.
El portal oferia un salvapantalles que enviava peticions constants d’informació a les pàgines emissores de correus comercials no desitjats, per tal de ralentitzar la seva feina.
Lycos no ha emès cap comunicat oficial però fonts de Lycos Espanya han explicat que s’ha aturat la campanya davant l’allau de rumors que s’ha generat a la xarxa. Corrien veus que el portal havia patit un atac informàtic i també que podria estar infrigint les lleis amb aquesta iniciativa anti-spam.

Internet 2. El departament de policia de Nova York ha creat una pàgina web a la xarxa adressada als familiars de les víctimes dels atemptats de l’11 de setembre. S’hi ha penjat fotografies de les joies trobades sota les runes del World Trade Center i que encara estan pendents de ser identificades.
Fins al dia d’avui es van trobar 1.350 joies, de les quals la meitat ja es van entregar als familiars. De les que queden, n’hi ha moltes en mal estat i difícilment reconeixibles.
Per accedir a les fotografies, els familiars s’hauran d’identificar prèviament per evitar intrusos que es vulguin aprofitar d’aquest assumpte.

Noms Propis.

MADONNA. La cantant, de 46 anys, ha signat un contracte milionari per convertir-se en dona Versace. A canvi de 7 milions i mig d’èurus, col·laborarà amb la prestigiosa firma italiana. Presentarà la nova col·lecció per a la pròxima primavera i participarà en una extensa campanya publicitària a Milà i Nova York. Versace proporcionarà roba a la cantant durant els pròxims 2 anys i li permetrà visitar les mansions vips de la marca, situades a Milà i Miami.

David Bisbal. Confessa que està preparat per fer un pas més enllà i ampliar la seva discografia amb un àlbum interpretat en italià. El disc es començarà a enregistrar el pròxim mes de gener i inclourà cançons dels seus anteriors 2 àlbums així com alguna peça inèdita. Bisbal també es fa més bons propòsits per al 2005. Diu que la seva assignatura pendent és l’anglès i que al gener vol començar a estudiar-lo a consciència.

Stevie Wonder. El cantant nordamericà ha criticat el raper Eminem per ridiculitzar Michael Jackson en el seu últim vídeoclip. Wonder ha declarat a la revista Billboard que es va sentir molt desilusionat en veure com Eminem queia tan baix. Diu que patejar algú quan s’enfronta a un moment difícil no és bo.
El vídeoclip del single “Lose It” d’Eminem satiriza la cirurgia plàstica de Michael Jackson i també els càrrecs sobre abusos a menors a què s’enfronta el rei del pop en aquests moments.
Emimen no ha volgut fer cap comentari sobre les declaracions d’Stevie Wonder. Diu que respecta el treball del músic i compositor però que no el considera tan bo com el raper 2Pac.

Julie Delpy. L’actriu ha estat sel·leccionada per representar Sophie Neveu, el personatge femení del llibre de Dan Brown, ‘El Codi Da Vinci’, que es portarà al cinema. A Julie Delpy se la coneix com a protagonista de la pel·lícula “Antes del Amanecer”. Es confessa fanàtica de la novel·la i se sent molt agraïda amb l’autor del llibre per elegir-la per a aquest projecte.
L’actriu ha acceptat sotmetre’s a tots els canvis necessaris per assemblar-se al màxim al personatge. La protagonista del llibre és francesa, està sobre la trentena d’any i duu el cabell vermell.

George Clooney. L’actor nordamericà ha signat un contracte milionari per protagonitzar, amb la seva nòvia britànica Lisa Snowdon, el nou spot de Martini. L’anunci tindrà un to força eròtic. Clooney, de 43 anys, va conèixer la seva actual parella fa 4 anys, quan tots dos filmaven el primer anunci de la famosa beguda. L’argument de l’anunci és el següent: Clooney fa d’ell mateix i coneix la Lisa en una festa exclusiva. Però ella el rebutja perquè no l’ha convidada a prendre Martini. La història acaba amb la parella en una habitació de luxe, prenent la beguda.
Segons informa la premsa britànica, el protagonista de “Ocean’s Twelve”, que ara mateix està promocionant aquesta nova pel·lícula, hauria cobrat un 5 milions de dòlars per participar a l’spot de Martini.

Roberto Benigni. El cineasta italià va estar rodant ahir a Roma algunes escenes de la seva nova pel·lícula sobre Irak. Es titula “La tigre e la neve” i explica una història d’amor ambientada a Irak durant la caiguda del president Sadam Hussein. Fins ahir, el rodatge s’havia fet només a Túnis on s’hi va reconstruir el paisatge urbà de Faluja i Bagdad.
Benigni el traslladava ahir al centre històric de la capital italiana. I, a banda de fer de director, els italians van poder veure el seu compatriota actuant al costat de la seva dona Nicoletta Braschi.
Recordem que Roberto Benigni va guanyar 3 Òscar per la pel·lícula “La vida és bella” al 1997.

María Julia Mantilla García. Té 20 anys, és peruana, i és la nova Miss Món 2004. La majoria de votacions les va aconseguir a través d’Internet. Recordem que aquest any el jurat del concurs tenia un paper més aviat de figurant i els protagonistes eren el públic des de casa, amb la possibilitat de fer les seves votacions via SMS, telèfon i internet.
La dominicana Claudia Julissa Cruz (18 anys) i la nordamericana Nancy Randall (24 anys) són les dues dames d’honor de la nova reina de bellesa.

Homes i Dones.

Segons els perfumistes, la sensualitat d’una dona s’associa amb l’aroma de la fusta, el romanticisme amb el de les flors i la vitalitat amb els aromes cítrics.
Partint d’aquestes 3 categories, hem sel·leccionat alguns dels perfums més coneguts i que més es regalaran aquest Nadal i veurem el tipus de dona amb la que millor encaixen.

- Tota la gama de Cacharel va dirigida a dones que són molt romàntiques, més tendres i una mica conservadores. Són aromes que lliguen amb personalitats sensuals però alhora ingènues. (Anais Anais, Noa y Amor Amor).
- Tresor de la marca Lancome és un dels perfums clàssics per a dones enamorades. Dones amoroses, romàntiques, que busquen un còmplice tendre. La nova versió de Tresor, Eau de Toilette, s’identifica amb una dona súper-enamorada.
- Els perfums de Kenzo, com Flower i Parfum D'Ete, també lliguen amb la dona més romàntica.
- Les dones esportistes, modernes i amants de la natura s’identifiquen amb aromes cítrics i essències fresques. Dins d’aquesta categoria hi podem trobar el pefum Tommy Girl Jeans, de Tommy Hilfiger, creat per una dona fresca, autèntica i despreocupada.
- DKNY Woman, de Donna Karan, va dirigida a dones joves d’esperit, que improvitzen i es deixen anar.
- Per a les dones esportistes, a les que els agrada l’aire lliure i els gimnasos, existeixen Polo Sport Woman i Oui, de Lancôme.
- Per a dones modernes, executives i senzilles però a la vegada elegants i més aviat minimalistes, es recomanen perfums com Envy de Gucci i Emporio Armani.
- Per a les dones desinhibides, segures d’elles mateixes, que viuen la vida al màxim, serveix el perfum T-Girl, també de la col·lecció Tommy Hilfiger.

Moda. El regal de moda d’aquest cap d’any als Estats Units és un tanga que brilla i que és resistent a l’humitat.
L’ha inventat la companyia nordamericana Glothong de Houston, que es dedica a aplicar llum fluorescent a peces de roba i, a partir d’ara, a peces de roba interior.
Les calces funcionen amb una bateria recarregable. S’han d’endollar a la corrent perquè es carregui la llum i puguin brillar quan te les poses.
A més de tangues, els seus creadors ja estan treballant amb sostenidors i calçotets. Aquesta curiosa peça de roba interior amb ‘llum pròpia’ estarà disponible a partir del pròxim 18 de desembre.

Solidaritat. La campanya “Comerç amb Justícia” d’Intermón Oxfam, que vol donar a conèixer la situació de pobresa que viuen 900 milions de pagesos de tot el món degut a les regles injustes del comerç internacional, ja compta amb la col·laboració d’artistes com Antonio Banderas, Tamara Rojo, Bono o Alanis Morrisette, Michael Stipe o Youssou N’Dour.
Fins a 16 noms coneguts mundialment han decidit prestar la seva imatge per ajudar a l’ONG.

Joves. Segons una enquesta presentada pel Centre de Recerca Sociològica d'Andorra, els joves de nacionalitat andorrana s'emancipen als 28 anys. Els enquestats afirmen que la millor edat per emancipar-se és als 23 anys, encara que la mitjana al país se situa entre els 24 i els 25 anys. En el cas dels ciutadans de nacionalitat andorrana, la mitjana puja als 28 anys.
Del total d'emancipats menors de 34 anys, tres de cada quatre no es poden comprar un pis i han de viure de lloguer. A més consideren que per fer-ho dignament haurien de tenir un sou de 1.385 euros mensuals, una xifra a la qual només arriba una minoria.
Les principals dificultats que tenen els joves a Andorra per emancipar-se són econòmiques en el 27,2% dels casos, els problemes d'habitatge en el 16,1%, trobar treball en el 6,8% i adaptar-se a Andorra en el 2,2%.
D'altra banda, d’aquells qui aconsegueixen viure fora de casa, gairebé vuit de cada deu viuen en parella i la resta ho fan sols o compartint habitatge.

Examens. Més de 18.000 estudiants de Corea del Sud són sospitosos de fer trampa de forma sistemàtica a l’examen d’admissió a les universitats, segons han informat les autoritats del país. La policia sospita que els alumnes utilitzaven els telèfons mòbils per intercanviar les respostes mentre presentaven l’examen fa un mes.
L’examen es basa en preguntes de sel·lecció múltiple i el fan 600.000 estudiants de tot el país cada any.
Fins ara, centenars de milers de missatges de text han estat inspeccionats per la policia.
El Ministeri d’Educació va decidir anul·lar els resultats de més de 200 sospitosos de fer trampa.

TELE.

* Sergio Cabrera. El director colombià s’incorpora a l’equip de la sèrie “Cuentame cómo pasó”. El 16 de desembre, La Primera de TVE emetrà el capítol “Creced y multiplicaos”, que és el primer dirigit per Sergio Cabrera en aquesta nova temporada de la sèrie.
Per al colombià no és el primer cop que treballa amb Imanol Arias y Ana Duato. Ja els va dirigir en la producció de TVE “Severo Ochoa”.
A més de dirigir la sèrie, Sergio Cabrera està promocionat la seva darrera pel·lícula “Perder es cuestión de método”, sel·leccionada per als festivals de Venècia i Montreal, i que s’estrenarà aviat a Espanya.

* TVE. Televisió Espanyol va gastar 7.000 èurus en assessors d’imatge per als presentadors d’informatius. T.VIS.T va ser l’agència de comunicació contractada per renovar el look dels periodistes en l’estrena de la temporada de tardor.
Els 7.000 èurus incloïa entrevistes amb els 13 presentadors, assessorament personal d’imatge (maquillatge, perruqueria, vestuari i complements) i prova de vestuari.

* John McEnroe. L'èx-campió de tennis nordamericà conduïa des del passat mes de juliol un programa de televisió a la cadena CNBC. L'audiència aconseguida en aquests mesos és tan decebedora que la cadena ha decidir substituir-lo per un nou presentador, el publicista de Nova York Donny Deutsch, conegut per parlar sense pèls a la llengua.
El programa "McEnroe" va debutar amb un audiència de 174.000 espectadors i de seguida va caure als 40.000, mentre altres cadenes registraven audiències milionàries.