6.7.04

Dimarts 6 de juliol del 2004
Aquest any han aprovat més persones a la selectivitat que l'any passar però amb notes una mica més negatives. S'aprenen coneixements però el què s'ha fet públic avui és un bany de números i percentatges sobre dels aprovats i les notes de mitjana entre els presentats.

Catalunya. El català és una de les assignatures pendents a la Selectivitat. Després de la treva de l'any 2003, en què la matèria de Llengua i Literatura Catalana (5,23) va remuntar la mala nota obtinguda un any abans a la selectivitat (4,88), la qualificació mitjana de l'assignatura en les proves d'accés a la universitat (PAU) ha tornat a situar-se en un nivell similar a la del 2002: 4,95. Es tracta de la matèria que ha registrat la setena pitjor nota entre les 34 disciplines de què era possible examinar-se a les proves celebrades a mitjans de juny. La Conselleria d'Universitats en va difondre ahir els resultats.

Actualitat. Una promoció de llaunes de
Coca-Cola amenaça la seguretat militar dels EUA. Aquesta promoció d'estiu, anomenada 'Unexpected Summer', incorpora un mecanisme que permet als compradors de saber si han guanyat un premi simplement prement un botó. Perquè això sigui possible la llauna porta incorporats un xip de telèfon mòbil i un localitzador GPS. Segons experts militars, les incorporacions de la nova promoció de Coca-Cola podrien facilitar de localitzar llocs secrets de les forces armades o bé ser perillós en 'reunions sensibles'. Davant les queixes, la companyia ha informat que les dades emeses pel telèfon mòbil i pel GPS tan sols es rebran al centre de promocions de Coca-Cola, però els experts consideren que el senyal és fàcilment manipulable.


Mòbils. Una noia de Califòrnia de 16 anys ha patit cremades de segon grau quan se li ha incendiat el telèfon mòbil que portava a la butxada de darrera del pantaló. La noia estava en un centr recreatiu de Ontario quan van sentir un soroll molt fort com un petard.
Sort que era prop d’una cuina on hi havia una olla plena d’aigua i es van poder apgar les flames de l’explosió. El telèfon era de la marca Versión Kyocera però va quedar tan malmès que no se sap el model concret.

Internet. La xarxa és també la protagonista de la campanya electoral nordamericana,
El president George Bush i el candidat John Kerry es tiren els plats pel cap a través d’internet.
Bush utilitza imatges de Hitlet per criticar el seu rival i Kerry mostra fins a quin punt internet s’ha convertit en una poderosa arma electoral, barada i difícil de controlar.
Pots veure-ho clicant aquí. Allà es critica Michael Moore, Al Gore i altres. Allà s’hi pot veure un videoclip de 87 segons.
Paral·lelamrent aquesta web es pot jugar al Kerryopoly, és una versió del Monopoly en les que es pot anar saltant de casella gràcies als poders de Kerry.
La web de campanya de Kerry inclou el video S’ha acabat el temps. Allà un contador electrònic va comptat les promeses que Bus va incomplint dia a dia. Pots veure-ho aquesta adreça.
El ciberespai és molt més barat que la televisió. Més permisiu i ara més creatiu.

Novetat.Sembla que el tema OLORS i PUDORS tira. Ara als Estats Units s’estàn venent molt els perfums que elabora una marca francesa que es dedica a concentrar ambients de Nova York en ampolletes de perfum. Són olors que s’hi inspiren. Per exemple n’hi ha un que es diu Broadway Nite i té condiments exòtics amb herba fresca i està inspirat en els barris de Nova York. El Midtown i l’East Village també té el seu perfum. La gent d’aquest barri és relaxada i li agrada molt fer esport i s’ha fet un perfum fresc i verd.
A la marca francessa LAURIE RAHME li plouen les ofertes i una ràdio de Nova York ha fet campanya per demanar que faci un perfum inspirat en el Metro que es diugui SUBWAY.

L’invent d’avui. La marca catalana ROCA ha presentat el primer wàter que té funcions de rentat i secat i aixeca de forma automática la tapa.
És un nou concepte que facilita la higiena íntima és wàter i bidet i a més asseca. D’aquesta forma segueixen la tendència internacional que es basa a incorporar la tecnologia punta als wàters i lavabos. També incorpora un comandament a distància, llum de cortesía, neteja automática del wàter i funció d’estalvi d’energia.
Quan detecta que t’hi acostes, obra la tapa de forma automàtica. T’escalfa el seient i després quan t’aixeca es tanca i es neteja. El pots veure aquesta adreça.

Viatges. L’aeroport de Bremen es va haver de tancar i va posar les alarmes el cap de setmana passada per causes desconegudes. Es va dir que estava apunt d’aterrar un home que tenia merejos per raons desconegudes,
Quan l’avió va aterrar, els 45 passatgers els van treure amb aparells per respirar. Els metges no van trobar cap malalt i tots estaven recuperats. L’alarma la va provocar un flascó de lóquid d’esmalt d’ungles. Es va bessar i l’olor va començar a circular per l’aire condicionat de l’avió i els passatgers van començar a FLIPAR. Finalment no han volgut denunciar la passatgera que li va caure el líquid.

Cites d'avui
1)Concert de Khaled al Poble Espanyol. Música rai. Aquest gènere popular de la música magribina va néixer en els ambients portuaris d'Oran, a Algèria, fruit de la barreja entre el pop i els estils més tradicionals i rurals. Tant a França com al món àrab, Khaled és la referència indiscutible del rai.
2)Concurs internacional de focs artificials a la ciutat de Tarragona.
3) ANASTACIA fa firma de discos a El Corte Ingles de la Diagonal de Barcelona. 19:00 hores.

Homes i Dones
La revista Reader’s Digest ha fet un sondeig amb enquestes a 19 països del món preguntant: "Quin país prefereixes de la Unió Europea?".
Els italians són el poble preferit dels europeus. A més la resta els considerem els més sexys i els que menjen millor.
El 16 % dels enquestats han escollit com a països preferits: Itàlia primer, Espanya segon i (12 % ) França en tercera posició.(10%)
A la pregunta quin és per tu el millor país per viure? També ha guanyat Itàlia i en segon lloc hi ha Espanya.
On es menja millor? Itàlia , França i Grècia
Quins són els més sexys? Italians, espanyols i francesos.

TOM FORSYTHE
Quan l'artista nord-americà Tom Forsythe va pensar fa vuit anys de fotografiar Barbies nues i en posicions provocatives no s'imaginava que la firma propietària de la famosa nina li obriria un procés judicial. Però sí: l'estiu de 1999 Mattel va considerar que l'exposició 'Barbie's power as a beauty myth', formada per una setantena de fotografies de Forsythe, violava els drets d'autor i la marca registrada. El judici s'ha allargat cinc anys fins que la setmana passada un jutge federal va decidir que Mattel ha de pagar al fotògraf 1,8 milions de dòlars en concepte de despeses judicials. Davant la sentència, que encara es pot recórrer, Forsythe considera que pot representar un nou estàndard pel que fa a les crítiques artístiques contra grans marques.
Mattel fabrica la nina Barbie des de fa quaranta-cinc anys. Durant aquest temps ha posat nombroses demandes per 'l'ús indegut' del nom i la imatge de la nina. No en va, les vendes reporten cada any 2.000 milions de dòlars a l'empresa. Amb les imatges, algunes de les quals es poden veure en aquesta web, Forsythe volia explicar a la gent que Barbie és principalment 'un vehicle de propaganda, i no un model per imitar'.

U2
La banda irlandesa no ha fet públic encar el títol del nou disc que sortirà a la venda la pròxima tardor, després de l'estiu. De totes maneres un grup d'internautes creuen que es dirà VERTIGO perquè els responsables del disc han comprat diversos dominico amb Vertigo i U2