23.6.06

DIVENDRES 23 DE JUNY DEL 2006
Catalunya revenda en la nit del foc. Una nit plena de tradició que dona el tret de sortida definitiu a l'estiu. Festa i precaució.

QEP REVETLLA: Coques i petards per Sant Joan.
COQUES:El gremi de Pastissers de les comarques de Barcelona diu que en consumirem més d’un milió i mig. El president del gremi, JOAN TURULL, concreta que aquest any es vendran més coques perquè ha crescut la població. Turull també diu que la tradició de comprar coques es manté per la competència típics per veure qui porta a la revetlla la coca més bona.
Quina coca es porta?
La gran protagonista I la que es ven més és la de pinyons amb una mica de fruita confitada pel damunt. És la més tradicional.
La de llardons I la de crema I pinyons també té molt èxit.
De totes maneres la més nova I la que diuen que es vendrà cada vegada més és la coca farcida de crema de xocolata.
Des del gremi de pastissers remarquen pels musulmans que les coques de brioix no porten greix de porc en l’elaboració. Hi ha un cert malentès en tot això. Només portaria ingredients del porc la coca de llardons.

PETARDS: No agrada a tothom. És una qüestió d’extrems. No els suportes o t’atrauen.
Els del sector diuen que la despesa per família en petards és de 100 euros.
Cistella de la compra. Novetats del sector.
Font: Marc Arenyes. 9 anys.
California rockets
L’estopin heavy trueno
L’estopin super heavy trueno
Trueno estopin número 3
Àguiles
Candeles
Superfalleros
TNT
Super TNT Dinamite
Parchis
Bateria 81 cohetes
Cracklings
-Continuen les piules, els xinos, les bengales, les bombetes i la metxa de tota la vida.
Lògicament es recomana molta precaució i llegir i fer cas de les recomanacions en la utilització de petards i cohets.

QEP SALUT. Moltes obliden la píndola.
S’està fent a Barcelona aquests dies el vuitè congrés de la Societat Espanyola de contracepció.
De les moltes coses que s’han dit sobre anticoncepció en destaquem algunes que tenen a veure amb els hàbits sobre aquestes qüestions.
· El 71% de les dones que usen el preservatiu en les seves relacions se senten descansades quan els ve la regla.
· Les que prenen la píndola anticonceptiva no tenen en general massa memòria. El 63% de les espanyoles que opten per aquest mètode s’obliden moltes vegades. El 57 per cent han passat nervis pensant que s’havien quedat embarassades per algun oblid.

QEP SALUT. Un equip català operarà l'home més gras.
Es tracta del mexicà MANUEL URIBE que és probablement l’home més gras del món.
Quan era un adolescent pesaba ja 120 quilos i ara que en té 40 pesa 550 quilos.
El mes de genera es va saber perquè va fer una crida perquè l’ajudéssin.
Finalment l’operaran. La crida ha motivat un grup de cirurgians catalans del Centre Laparoscopic de Barcelona. Dilluns que ve es desplaçaran fins a Mèxic per veure’l.
El govern de l’estat de Nuevo León es va posar en contacte amb els cirurgians barcelonins. Els metges li van posar una dieta per telèfon i des d’aleshores ja ha baixat 60 quilos. MANUEL URIBE el traslladaran en avió a Barceona per operar-lño. Li posaran el què es diu un by pass gàstric a través de laparoscopia. El doctor Ballesta ha operat des del 2002 uns 900 pacients amb obesitat mórbida.

QEP BUTXACA.Els preus dels apartaments a l'agost.
Les zones més cares són la costa de Catalunya, País Valencià i Les Illes. Aquestes tres àrees costaneres i les del nord d’Espanya són les zones més cares si volem llogar un apartament el mes d’agost. Segons un informe elaborat per TecniTasa, fer una estada a primera línia de platja en un pis d’uns 120 m2 a Llafranc o a Santa Eulàlia (Eivissa) pot arribar a costar 5.000 euros el mes d’agost. La mitjana del preu, segons l’estudi, és de 50 euros m2.
Excepcions. La platja de Sant Joan (Alacant) es manté entre les que tenen uns preus més moderats i un lloguer pot costar 18 euros m2, en funció de la zona i condicions de l’apartament. Una altra de les zones més barates són les platges de Tarragona, amb una mitjana de 1.200 euros m2.
Sempre tenint en compte els preus de lloguer del mes d’agost, i que els preus són força heterogenis, alguns preus per províncies, les més cares, poden arribar a: Girona (4.266 euros), Castelló (3.550 euros), València (3.850 euros), Eivissa (3.443 euros), Menorca (3.570 euros). La mitjana a Castelló de 3.600 euros (Oropesa del Mar, Penyíscola, Benicassim, i Benicarló). Sitges és la ciutat turística més cara de Barcelona, un pis a primera línia de platja arriba a 3.500 euros.

QEP TECNOLOGIA. La llei de la Propietat Intel·lectual.
El ple del Congrés de Diputats ha d’aprovar avui la reforma de la Llei de la Propietat Intel·lectual que ha aconseguit una fita política espectacular. La llei de la propietat intel·lectual ha posat d’acord al PSOE i al PP. La normativa vol traslladar el model d’aplicar un cànon als suports analògics, que des de 1992 ja s’aplica a les cassetes o cintes de vídeo. D’aquesta manera es fa vigent la directiva europea que recull els tractats de l’Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual -OMPI-, de 1996.
Aquest cànon representarà una quantitat de diners fixa que les entitats de gestió de drets d’autor cobraran com a compensació per les còpies privades que el consumidor pot realitzar de materials subjectes a propietat intel·lectual, si bé la mateixa llei regula la instal·lació de mesures tecnològiques anticopia en els suports digitals, fet que pot impedir, a la pràctica, realitzar la còpia privada per la que es paga el cànon. La Llei defineix també que el cànon s’apliqui als suports digitals idonis, així seran, no només els CD i DVD verges, sinó també els aparells reproductors MP3, telèfons mòbils multimèdia, escáners, impressores o llapis de memòria.

QEP TECNOLOGIA. Vodafone vol rebendre ADSL.
El conseller delegat de Vodafone Espanya, FRANCISCO ROMÁN, ha anunciat que la companyia està estudiant completar la seva actual oferta de productes i serveis amb revenda d’ADSL d’altres operadores.A la Gran Bretanya, VODAFONE ja ha entrar al mercat de l’ADSL. Especifiquen que no volen comprar cap companyia per oferir aquest servei.De fet aquí, Vodafone abans era AIRTEL i ja oferia serveis d’internet. Fins i tot va ser pionera en el mercat de continguts a la xarxa amb Navegalia.
La companyia va decidir desfet totes aquestes activitats. El seu anterior conseller delegat va considerar que no tenia cap sentit mantenir una presepencia en telecomunicacions i serveis fixes.

QEP TECNOLOGIA. EyeOS. Ambiciós projecte de 3 joves catalans.
3 joves catalans han creat un escriptori virtual anomenat EyeOS, que permet escriure documents, gestionar un calendari o escoltar cançons en xarxa sense haver d’instal·lar cap mena de programari addicional a l’ordinador. El portal rivalitza amb grans projectes internacionals com el Writely.
Són tres amics d’Olesa de Montserrat: Pau García-Milà, el programador, Marc Cercós, dissenyador tots dos de 18 anys i David Plaza, també dissenyador, de 22.
Tots tres estudien informàtica i disseny i tenen treballs a temps parcial.
EyeOS és un escriptori virtual de codi lliure, al que s’accedeix per Internet després de donar-se d’alta com a usuari i facilitar una contrasenya. L’usuari té al seu abast un gestor d’arxius, editor de textos, agenda, gestor d’enllaços, calendari, calculadora i missatgeria interna. Pot afegir 60 aplicacions, des de programes per a música o vídeos fins a mapes i jocs.

QEP TENDÈNCIES. Campanya publicitària contra usuaris d'Ipod.
És una campanya de màrqueting viral que des de fa dies està revolucionant fórums i debats a internet. Es tracta d’una campanya d’un dels rivals d’Apple. No posa enlloc el seu nom però se sap que es tracta de ScanDisk. Se n’enfot amb paraules com iSheep. Qualifica d’ovelles els usuaris del reproductor d’Apple. Els compara amb un ramat d’ovelles que obeeix cegament el mandat de la moda. És una agressiva campanya que gràficament com la de l’IPOD però enlloc de siluetes humanes ballant apareixen ovelles amb els famosos auriculars blancs. Hi ha cartells a Londres i Nova York. La campanya es centra en un domni a intenet iDon’t.com, un jocs de paraules entre iPod i Jo no.SanDisk és conegut per les seves targes de memoria però ven també el reproductor SANSA e200. De moment té el 8 per cent del mercat nordamericà enfront del 80 per cent de l’ipod.

QEP TENDÈNCIES. Reinventen les bambes de sempre.
Les grans marques de bambes recuperen models clàssics i els reinventen. És un dels calçats de la temporada tant d’hivern com d’estiu d’aquest 2006. Per les persones més informals apareixen bambes clàssiques de les últimes dècades i d’altres més atrevides perfectes per anar amb texans. La marca Munich ha reeditat les esportives GOAL tot un clàssic. El presenta en dues-centes versions. Es caracteritzen pel seu logotip en forma d’ics, són unisex, apareixen amb diferents colors, convinacions i materials per adaptar-les a qualsevol tipus de look. N’hi ha un que simula pell de llopart o e tigre i altres amb reflexes metalitzats. Nike, Adidas i Converse també aposten per tornar als seus dissenys més clàssics. Es porten les bambes retro reinventades.

QEP TENDÈNCIES. Es sofistiquen les tècniques a les vinyes.
La sofisticació de les tècniques a les vinyes productores de bons vins. Els cellers de Raimat han posat en marxa una nova tècnic de pera detectar la qualitat de les vinyes. Es diu Greenseeker. El projecte està pensat per a tres anys vista i té la col·laboració d’experts mundials com l’australiupa Richard Smart, molt conegut al sector. Per potenciar la qualitat, la firma vol treballar també en el tast del raïm i descobrir quin tipus de vi pot produir cada varietat. La 'greenseeker' es complementarà amb tècniques com l'ús de la fotografia aèria per infrarojos i els sistemes de reg específics. A més, Raimat preveu invertir més d’un milió d’euros en un laboratori nou amb l'objectiu també de millorar la producció.
Els cellers de Raimat van tenir el 2005 una facturació de 22 milions d'euros, un 2% més que l'any anterior.

QEP NOMS PROPIS
Dues famoses "fifis".
PARIS HILTON
Cada dia se'n coneix alguna d'ella però la d'avui és tan penosa que la diem. Aplaudim a la seva cap de comunicació. Va fer aturar un helicòpter amb el qual viatjava per anar al lavabo. L'helicòpter va aterrar en mig d'uns camps de blat i va trucar de sobte a una granja per fer pipí. El granger no acabava d'entendre rès però va accedir. La Hilton va fer un cigarret al porxo després.

NICOLE KIDMAN
El seu comiat de soltera va ser soso perquè sí. Un sopar tranquil amb poques amiguetes i la seva mare. Hi havia la seva amiga des de la infantesa Naomi Watts, la seva germana Jannelle, i Wendi Deng, dona del magnat de la premsa Rupert Murdoch. Nicole Kidman es casa diumenge amb el cantant de country Keith Urban.
Els seus dos fills, Isabella de 13 anys i Connor d'11 ja són a Austràlia. Van arribar des del Japó on Tom Cruise està promocionant aquests dies el seu film Misión Imposible III.

QEP CITES
Revetlles per tot Catalunya.
- COmença el Culturaviva 2006 a Granollers. Aquesta sisena edició de festa, música i cultura popular catalana destaca per passar d'un a tres dies i es fa coincidir expressament amb la setmana de Sant Joan.
Avui una diada especial revetlla amb música de La Carrau, Pep Sala, Miquel Abras i sessió final amb els Gresca catalana.

QEP TELE
Font: Vilaweb.
Els grans grups espanyols copen les llicències de TDT privada a Barcelona
El CAC ha anunciat a quines empreses ha atorgat les llicències de televisió digital terrestre privada que operen al Principat. Convé destacar que a la demarcació del Barcelonès els grans grups espanyols s'han endut tres dels quatre canals: n'han aconseguit Urbe TV (Vocento), 25TV (vinculada a Luís del Olmo) i Collserola Audiovisual (Prisa), a més del grup Canal Català. Entre les 122 propostes presentades, el CAC ha concedit 59 llicències de TDT.
A la demarcació del Barcelonès, les propostes d'Òmnium Cultural i d'RBA han quedat fora de les concessions per molt poc. Per la seva banda, Òmnium Cultural ha fet públic un comunicat en què es lamenta de que la majoria de llicències s'hagin donat a 'projectes vinculats a grans grups de comunicació espanyols en detriment de la potenciació d’un teixit de la indústria audiovisual pròpia'. Alhora però, diu que abans de fer cap més valoració vol analitzar els criteris pels quals s'ha pres la decisió.