23.3.05

Dimecres 23 de Març de 2005. L'ajuntament de Barcelona i l'alcalde passaran la Setmana Santa amb mal cos. Com aquells estudiants que els han suspès i són conscients que no ha fet les coses bé. Els barcelonins suspenen la gestió municipal. Recomenem reflexió i apretada final per salvar el curs.

Música. Les vendes mundials de música han caigut un 1,3% durant el 2004. És el cinquè any consecutiu de caigudes en les vendes de la indústria discogràfica.
Malgrat la pèrdua de fins a 33.600 milions de dòlars l’any passat, el mercat nord-americà va créixer per primera vegada des de 1999 i els consumidors van assistir a més concerts i van comprar més DVDs musicals.
En el cas d’Europa, les vendes han caigut. On més, a França (gairebé un 15%) i a Espanya (un 12,5%). Els segueixen de lluny Alemanya (4,2%) i Gran Bretanya (1,6%).

Mercats. L’Institut Municipal de Mercats de Barcelonaha posat en marxa, al Mercat d’El Clot, una targeta per clients que permetrà acumular punts de descompte per a les compres, participar en sortejos i gaudir de promocions.
Com aquests dies se celebra el desè aniversari de la seva remodelació, s’ha triat el Mercat del Clot per estrenar aquesta iniciativa, fins ara més coneguda en l’àmbit dels supermercats i les grans superfícies comercials.
L’ajuntament de Barcelona vol modernitzar les vendes als mercats, aconseguir un major grau de fidelització de la clientela i guanyar una quota de mercat més gran.
Els següents mercats on es posarà en marxa la targeta de descomptes seran els de L’Estrella i Lesseps (Gràcia), La Mercè (Nou Barris) i Horta. Després, els 46 mercats de la ciutat també disposaran d’aquesta targeta.

Conducció. S'han fet públics els resultats de dos estudis fets pel RACC: la novena enquesta sobre Mobilitat i Seguretat Viària i la primera enquesta europea de senyalització.

En tenim les conclusions.

- Gairebé 2 milions de conductors espanyols (exactament 1.940.000) no fan cas dels senyals de trànsit encara que circulin per vies interurbanes que no coneguin.

- 3.440.000 conductors desconeixen la senyalització quan condueixen per recorreguts habituals.

- Un 55% dels espanyols declara haver-se trobat en situació de perill en alguna ocasió degut a la mala col•locació d’un senyal de trànsit.

- Un 30% dels conductors pensa que no hi ha suficients indicacions a les autopistes, autovies i carreteres.

- Gairebé la meitat dels espanyols creu que els senyals per obres estan mal col•locats.

- Un 85,8% considera que és important distingit aquest tipus d’indicacions (les d’obres) de la resta pel seu color.

- També un 85% dels espanyols consideren d’utilitat els senyals de les autopistes, autovies i carreteres.

- Els senyals de trànsit més importants per als conductors espanyols són, per ordre, els de perill, prohibició, velocitat i informatius.

- Pel que fa al format dels senyals de trànsit, un 65,8% dels conductors consideren més importants els senyals verticals. Un 10,9% creuen que els horitzontals són els que prevaleixen pel damunt dels altres. La resta els dóna la mateixa importància.

- El 78% dels conductors creu que la mida dels senyals és la correcta.

- Els espanyols són, per darrera dels alemanys, els europeus que més kilòmetres recorren a l’any amb els seus vehicles. Però alhora, també són els conductors amb menys experiència quanes desplacen per carreteres estrangeres.

Actualitat. La discoteca "Almo2bar" de Barcelona haurà d’indemnitzar amb 4.710 èurus a un client que va patir un traumatisme cranioencefàlic i el trencament del braç esquerra després que el porter del local l’empenyés per impedir-li l’entrada.
Així ho ha determinat una sentència de l’Audiència de Barcelona.
El 2 de febrer de 2003, a 2/4 de 3 de la matinada, la víctima va intentar entrar a la discoteca per prendre una copa en companyia de la seva dona i una amiga.
El porter de la discoteca li va negar l’entrada perquè li va semblar que anava borratxo. L’home va insistir en entrar i el porter se’l va treure del damunt amb una emputxada.
La víctima va caure al terra, es va donar un cop al cap amb una moto que estava aparcada davant de la discoteca, i es va trencar el radi del braç esquerra a l’intentar evitar el xoc contra el terra.
Va ha ver d’estar 92 dies de baixa i li han quedat seqüel•les al canell.
A banda dels 4.710 èurus que l’home rebrà de l’asseguradora del local, el porter haurà de pagar una multa de 270 èurus per un delicte de lesions.
El porter va voler recórrer la sentència alegant que la víctima va caure al terra perquè anava borratxo i perquè la vorera estava en mal estat per obres. Però el recurs ha estat desestimat ja que les proves demostren que va l’home va caure a l’haver estat empès.

Titanic. En una casa de la ciutat escocesa de Glasgow, hi van trobar una pel•lícula documental de gran valor històric. Es tracta d’una filmació de 12 minuts de durada, creada 2 dies abans de l’enfosament del Titanic, a l’abril de 1912.
Segons el diari britànic The Times, la pel•lícula ensenya per primera vegada imatges dels supervivents en el desembarcament del transatlàntic al port de Nova York.
La qualitat de la cinta s’ha mantingut intacta. I al costat, s’hi va trobar un paper on hi deia: “propietat del cine Odeón, Greenok. Si us plau, torneu-ne el contingut".
Aquest documental històric se subhastarà.

Insòlit. Una jove canadenca de 16 anys ha estat acusada de robatori després de ser arrestada sota la sospita d’haver agafat una peça de marbre de l’Acròpolis d’Atenes, on s’hi troben diversos temples antics incloent-hi el Partenó, de fa 2.500 anys i un dels llocs més vigilats del país.
Tot va passar diumenge quan un membre de seguretat va descobrir a la noia i un amic seu agafant i emportant-se la peça. De seguida, va avisar a la policia.
La noia s’enfronta a càrrecs per robatori d’antiguitats però estarà en llibertat fins que un tribunal fixi la data per al judici.
En aquests moments, la jove continua amb les seves vacances per Grècia juntamnet amb els 34 companys de la seva escola a Canadà, amb qui feia el viatge.
A Grècia està prohibida la venda, excavació i adquisició de qualsevol objecte antic sense la llicència corresponent.

Internet/Spam. IBM ha llançat una nova eina per combatre el correu escombraria a Internet, l’spam, i que torna aquests emprenyadors missatges als seus remitents.
El servei, de nom FairUCE, està estructurat al voltant d’una gran base de dades que conté els números d’identificació dels ordiandors que envien spam.
Després de reconèixer els correus electrònics que procedeixin d’aquestes màquines, el servei re-envia directament els e.mails al remitent.

Internet/Phishing. Caja Madrid va patir ahir un nou intent d’estafa dirigit als seus clients de banca per internet.
Un engany que, en aquesta ocasió, ha estat especialment perillós degut al fet qe els correus electrònics fraudulents es van dissenyar d’una forma molt cuidada, imitant la tipografia i les característiques de l’oficina virtual que Caja Madrid té a la xarxa.
L’enviament de e.mails va ser massiu, especialment en adreces de mitjans de comunicació i de persones de departaments de comunicació d’empreses.
Aquest nou intent de 'phising' consistia en l’enviament de missatges que semblaven procedents de l’entitat bancària, i amb la intenció d’aconseguir clients potencials de Caja Madrid. Si els clients omplien les caselles de DNI, clau d’accés i firma, ja entregaven aquestes dades tan valuoses directament als responsables del frau.
El text del correu electrònic era el següent: "Por favor, lea atentamente este aviso de seguridad. Estamos trabajando para proteger a nuestros usuarios contra fraude. Su cuenta ha sido seleccionada para verificación, necesitamos confirmar que Ud. es el verdadero dueño de esta cuenta. Por favor tenga en cuenta que si no confirma sus datos en 24 horas, nos veremos obligados a bloquear su cuenta para su protección".
El text contenia petits errors tipogràfics amb accents i la lletra “ñ”.

El Què Està Passant ha rebut aquest correu a l'adreça del programa!!!

MICHAEL SCHUMACHER
El pilot de Fòrmula 1 acaba d’estrenar un nou avió privat que és de tot menys discret. L’aparell està decorat amb unes figures abstractes de colors vermell i daurat i compta amb l’última tecnologia militar.

RAINIER DE MÒNACO
Va ingressar ahir al servei de reanimació del Centre Cardiotoràcic de Mònaco després d'agreujar-se el seu estat de salut. Davant el deteriorament de l'estat de salut de Rainier, el príncep hereu, Albert, que estava de vacances en una estació d'esquí italiana, ha avançat la seva tornada per acompanyar a l’hospital les seves germanes, Carolina (que va viatjar des de París) i Estefania.

CARLES D’ANGLATERRA
La tassa oficial del casament de Carles de Inglaterra i Camilla Parker Bowles, el primer souvenir del casament reial, no ha sentat massa bé als admiradors de Diana. La tassa duu gravades dues lletres C entrellaçades (inicials de Carles i Camilla). I la seva forma té un dibuix semblant al d'uns botons de puny que Camilla va regalar al príncep i que van ofendre Lady Di quan aquest els va utilitzar en la seva lluna de mel el 1981.
Aquesta anècdota es va conèixer a través d’ Andrew Morton, autor de la biografia Diana: tota la veritat, que revel•lava el contingut d'unes cintes gravades en què la desapareguda princesa de Gal.les comentava aquest incident.

HILARY SWANK
La guanyadora de l'Oscar a la millor actriu per Million Dollar Baby, de Clint Eastwood, està a punt de començar el rodatge del seu pròxim film a Bulgària i a les ordres del nord-americà Brian de Palma. Hillary Swank és la protagonista de l'adaptació cinematogràfica d'un thriller de James Ellroy, The Black Dahlia, inspirat en un cèlebre cas real d'homicidi dels anys 40. Josh Harnett, Aaron Eckhart i Scarlett Johansson completen el repartiment d'una producció que ja escalfa motors per arrencar la setmana que ve, lluny del Hollywood de debò, on s'ambienta la història, però amb la promesa que el cost del rodatge serà més baix en ser en terres búlgares.

BONO
El cantant d’U2 és un dels socis del grup que ha comprat Eidos, una de les empreses més importants de videojocs de tot el món. Elevation Partners és el nom del grup nord-americà del que forma part Bono. Eidos és la firma més gran del Regne nit en el desenvolupament i edició de videojocs i entre el seu catàleg compta amb les aventures de Lara Croft, ‘Tomb Raider’. L’empresa passava per problemes econòmics des de feia uns mesos i no trobava finançament.

TELE.

* Estrenes. El 29 de març Antena 3 estrena LA GRANJA 2. El 31 de març s'estrena la segona edició de LA CASA DE TU VIDA (Telecinco), presentat per

* La Cocina del Infierno. La productora ENDEMOL ha comprat els drets per Espanya i França de LA COCINA DEL INFIERNO.
Es tracta d’un reality dels que estan de moda a altres punts del món que tenen a veure amb la gastronomia.
És un format de Granada Internacional que s’està fent ja a la ITV britànica i a la nord-americana FOX. Durant dues setmanes, els concursants es posen a prova davant els focs i els supervisa un xef reconegut i els puntúa l’audiència.
Un cop comprats els drets aquí, ara es busca els restaurant i els xefs més prestigioses disposats a participar al programa.

* Mafia. La productora sueca STRIX, creadora de LA GRANJA, s’ha inventat aquest nou reality, MAFIA, que enfronta dues famílies que no es traguen.
El joc és al nord de Sicília. Cada equip consta de deu persones digides per El Padrino assessorat pel consigliere. La família pot destronar el seu cap i escollir un successor per un procediment democràtic. Qualsevol pot retar també un duel amb el padrino. Una família intentarà aniquilar l’altre. La venjança i la tradició seran molt presents. Cada setmana, el padrino i el seu conseller trien una persona del seu equip perqupe s’enfronti a la família rival. El guanyador s’emporta el perdedor a casa i aquests decideixen si l’acullen o no per ser una família més forta.
La lleialtat a la pròpia sang, la traició, els diners i aquests sentiments estan en joc.
El guanyador s’emporta uns 100.000 dòlars de premi.