18.1.06

DIMECRES 18 DE GENER DEL 2006
Avui és un dimecres "fashion". Comença la nova Passarel·la Barcelona, la fira de tendències urbanes Bread and Butter(La foto és la d'una imatge d'una de les marques que es presenten) i Ferran Adrià que ahir anunciava quin era el seu decàleg o filosofia de la nova cuina. A donostia han presentat el primer caramel de gintònic i ultimen el de whisky. Què està passant...

QEP GASTRONOMIA. Ferran Adrià presenta decàleg a Madrid.
El cuiner més vanguardista del moment ha dit en un certamen que es fa a Madrid que el més important és que el comensal estigui satisfet i proposa un nou model culinari per aconseguir-ho. El el marc del Madrid Fusion ha presenta un decàleg en forma de manifest totalment oposat al què es coneix com la NOUVELL COUSINE.
Les últimes tendències en cuina segons Ferran Adrià:
- S'han d'eliminar les cartes de menús degustació
- S’han de considerar per igual tots els productes sigui quin sigui el seu preu
- Apostar per la puresa dels sabors.
Entre les tècniques més novedoses que es van presentar ahir detaca una graella de punxes calentes que va presentar Jordi Herrera i unes sondes de vapor que s’injecten als aliments per aconseguir una justa cocció. Va aconseguir fumar un plat amb un soplet. El premi al Restaurant revelació se l’ha emportat el ARROP DE GANDÍA. És conegut per la seva vieira amb sorbet de cacauet.
Si vols conèixer més detalls de la GRAELLA DE CLAUS de Jordi Herrera que té un Restaurant a Barcelona, clica AQUÍ.

QEP SALUT. Fer exercici lleuger redueix el risc a patir Alzheimer.
Nous estudis científics asseguren que amb una activitat lleugera com ara caminar o anar amb bicicleta redueix risc i endarrereix l'edat de tenir alguna demència senil. De totes maneres no s'ha pogut determinar si fer més gimnàstica impedeix patir la malaltia. El què sí que s'ha comprobat és que la reducció del risc és del 40 per cent. Els avis que fan exercici com a mínim tres cops per setmana tendeixen menys a desenvolupar Alzheimer. L'exercici manté la ment oberta i oxigenada.

QEP BUTXACA. Primera assegurança pensada pel carnet per punts.
S’ha presentat la primera asseguança de defensa del carnet per punts. La presenta Estrella Seguros del grup Generali. Aquesta companyia és la primera a l'estat que ha introduït aquests tipus d'asseguraça en el mercat i s'avança així a la imminent entrada en vigor de la nova normativa que s'aplicarà al carnet de conduir.
Comprèn un seguit de prestacions com ara la defensa i assessorament legal per infraccions que comportin la pèrdua de punts, la sanció econòmica, la retirada del carnet, o les despeses de seguiment dels cursos per recuperar punts i les taxes que s'hauran de pagar per l'examen. Cal destacar que aquesta assegurança inclou un sistema de recerca de butlletins oficials per saber a temps els expedients de sancions que té el client. És una informació importantíssima per evitar l'embargament de bens. Aquesta garantia ja serà inclosa automàticament i sense sobrecost als més de 450.000 clients que té l'asseguradora a tot l'estat.

QEP BUTXACA. Director de banc, la feina amb més futur aquest any.
Un estudi fet pel grup d’empreses de treball temporal ADECCO, indica que el lloc de treball que tindrà més sortida aquest 2006 serà el de DIRECTOR DE BANC.
Adecco ha elaborat un estudi extret dels perfils que demanaven més de 18.000 empreses estatals. Segons això, el 2006 serà un any que promet en creixement per les entitats bancàries i es demandaran molts nous directors de sucursals. En concret el pergil més buscat serà el de Llicenciats en Econòmiques, Empresarials o Dret, entre 30 i 35 anys, i que comptin amb experiència en el sector de 3 a 5 anys. El sou pot oscil.lar entre 40.000 i 60.000 euros any.
Un altre dels llocs cotitzats amb demanda serà el d’arquitecte amb master en gestió i administració d'empreses. Guanyaria una mitjana de 120.000 euros l'any. L'edat a qui va dirigit és entre els 40 i 45 anys, cal formació de postgrau i una experiència de 10 anys, i tenir un sentit de predicció del que esdevindrà en els mercats. L'estudi també assenyala la dificultat que tenen les empreses de trobar secretària de direcció que reuneixi un seguit de requisits importants.

QEP TENDÈNCIES. Les noves tendències en roba, calçat i complements S’exposen des d’avui i durant tres dies a la fira Bread and Butter que es fa a Montjuïch. És una fira internacional de moda urbana.
El saló acollirà un total de 748 empreses i espera rebre fins a 45.000 visitants, entre els quals hi ha 1.800 periodistes de 38 països diferents. La mostra, organitzada per una fira berlinesa, ocuparà 80.000 metres quadrats. L'esdeveniment s'organitza en cinc àrees diferents per facilitar als compradors el recorregut. Així, l'espai es reparteix en texans, llenceria i bany, peces esportives, marques cares i un espai 'fashion', dedicat a peces més alternatives i menys comercials. De les 45.000 persones que passaran per la fira hi haurà un terç d’ espanyols i portuguesos, un 20% italians i més d'un 10% alemanys.
Aquesta fira de tendències va néixer a Berlín el 2001 i passa per segon cop per Barcelona. Ahir es va tancar un acord perquè sigui de forma permanent a la capital catalana. La del juliol passat va tenir més visitants que la de Berlín. És una fira especialitzada per professionals que s’hi acosten per posar-se al dia. Els anomenats Coolhunters recolliran tendències per acabar definint el què es portarà el 2007.

QEP TENDÈNCIES. Alimentació i estats d’ànim tendeixen a unir.se.
La revista Ragazza ens dona un seguit de consells. Què hem de menjar si estem en un o un altre estat d’ànim i perquè.
A) Si estem DEPRES hem de menjar peix, carn, arròs, làctics i xocolata perquè puja la serotonina, una hormona eurofitzant.
b) Si estem cansats, el millor és menjar cereals, xampinyons i marsc perquè augmenten les defenses i l’energia.
C) Si estem estressats el millor que podem fer és menjar avocat, cacauets, pipes i verdures perquè afavoreixen el funcionament del sistema nerviós. Us penjarem la taula al bloc del QEP.

QEP TENDÈNCIES. THE PUSSYCAT DOLLS.
Ja han arrasat als Estats Units i a la Gran Bretanya amb un àlbum titulat PCD. Aquí aviat s’imposaràn les cançons Don’t Cha i Stickwitu. Els crítics coincideixen que aquest 2006 serà l’any d’aquestes noies.

La seva història està molt lligada a l’actor Johnny Depp. Fa deu anys va veure el seu show en un club de Los Angeles i va decidir contratar-les. En poc temps es van fer conegudes i van començar un gira pels Estats Units. Entre els seus fans hi ha molts actors i actrius de Hollywood com ara Leo DiCaprio, Cameron Diaz i les mateixes Christina Aguilera i Gwen Stefani que alguna vegada han arribat a pujar a l’escenari als concerts. Són sis noies molt ben avingudes. Des que el grup es va formar s’han anat rellevant algunes de les companyes. Avui diuen en algun diari que esperen venir aviat a Espanya i revolucionar una mica el país.

QEP NOMS PROPIS
MICHAEL JACKSON
L'artista Michael Jackson publicarà a partir de febrer de manera setmanal tots els singles que han estat número 1 en la seva carrera en una edició especial limitada i numerada, que inclouran el tema, el vídeo i la seva cara B. La col·lecció 'Visionary-The Video Singles' s'iniciarà el pròxim 20 de febrer amb 'Thriller'. Aquest senzill es publica amb un vídeo de més de tretze minuts, la versió especial que s'ha editat per al single i la cançó que apareixia en l'àlbum. A més, amb aquest single es regala una caixa numerada que serveix per guardar tots els singles de la sèrie, que serà setmanal i finalitzarà el 26 de juny.

MARY J BLIGE
És una de les grans dives de la música negra dels últims 15 anys sobretot alS Estat Units. A Europa no és tan coneguda pel gran públic però tot canviarà amb la nova versió que ha fet de la cançó ONE d’U2. Ha comptat amb la col·laboració del propi Bono en el tema. D’aquesta manera es vol obrir al mercat europeu. Mary J Blige té tres grammys dels seus set discos d’estudi.

U2
Parlant precisament dels U2 hi ha certa polèmica al voltant de la seva visita al Brasil. Hi hagut cues quilomètriques, protestes per culpa dels alts preus de les entrades que just ahir es posaven a la venda. Això que ja va passar aquí i que ningú va criticar, al Brasil ha generat una forta polèmica. Els fans critiquen els irlandesos perquè les entrades són massa cares i per la mala organització en vendre.les. Alguns seguidors han explicat que després de passar-se 12 hores fent cua a Sao Paolo. Les entrades costen 62 euros, dos terços del sou mínim. Finalment s’ha programat un segon concert. A Xile també han passat coses semblants.